Wednesday, January 29, 2014

1st Anniversary

Hollaaaa!!!

dah agak terlewat 4 hari post ini sebenarnya..al-maklumlah malas & takde masa nak menulis..Tapi masih berlum terlewat untuk mengucapkan syukur Alhamdulillah usia perkahwinan kami dah menjejaki unur setahun..setahun jagung org kata..hehehehe~~

Syukur syukur syukur.tak terucap dengan kata2 coz aku sgt gembira dengan apa yang aku ada sekarang.dan aku redha dengan apa yang aku lalui..pahit manis ku telan jua..sifat sabar sang suami membuatkan aku makin menyayanginya..Alhamdulillah sang suami sabar dengan karenah aku..hahahaa!!!

Walaupun usia perkahwinan ini dah mencecah setahun..tapi kami belum pernah merasa menjadi suami isteri mcm org lain..maksudnya duduk serumah bersama..perkahwinan ini masih menjadi perkahwinan jarak jauh.Alah bisa tegal biasa..so kami dah lali dengan hubungan PJJ neh..kami hanya berjumpa weekend sahaja.kalau sang suami busy, sabtu lewat ptg baru die sampai.then isnin pagi dah kene kerja..so tambah tolak bahagi masa kami bersama itu hanya sehari (1) sahaja!!!Alhamdulillah aku masih bersyukur diberi kesempatan bersama hidup seperti org lain..walaupun sehari semalam aku jalankan tanggungjawab sama seperti isteri2 lain..masak itu perkara wajib yg aku buat..skills masak masih kurg cz masak seminggu sekali kan..heheeeeehuuuuuuu >,<

Semoga 2014 akan merubah hidup kami.InsyaAllah dan aku akan memohon untuk bertukar balik ke negeri Selangor.InsyaAllah. itu target & misi visi tahun 2014.hahahahaa..harapan itu jerkk!!ANAK???insyaAllah bak kata suami ada rezeki kita tu nanti..pasti ada tapi tak tahu bila..so aku redha..mungkin belum rezeki kami untuk mendapat zuriat dlm masa terdekat...mana tahu esok lusa Allah dengar permintaan aku...pasti rezeki itu akan datang..

1st anniversary kami tak pergi honeymon mana2 pon.honeymoon ditangguhkan dulu cz this week kami akan pulang ke Sabak Bernam. maybe next month baru pergi honeymoon..hihihihiihihih~~cume that day on 25/01/2015 kami celebrate ala kadar di rumah..Home Sweet Home!!!suami ajak buat BBQ & Steamboat. Alhamdulillah walau hanya kami berdua tapi suasana sgt best!!kami bahagia!!

ayam bbq & udang & jagung ~ gambar steamboat ada dlm IG ^__^

Semoga ikatan janji ini kekeal hingga Jannah

No comments: