Sunday, January 20, 2013

Bahagia Di Sini ~





Alhamdulillah diam tak diam dah masuk tahun ke-4 aku tgk neighbor dok pasang lampu tanglung...meriah je kiri kanan rumah....

Syukur aku massih di sini..tempat yang aman..tenang dan pernuh kenangan..di sini aku melarikan diri dari segala belenggu kekecewaan..di sini juga aku mengenal erti ketabahan..kekuatan...di sini aku berdikari sndiri..jauh dari keluarga..jauh dr teman rapat..dan jauh dr semuanya...

Di sini Bumi bersejarah aku mencipta kerjaya..kerjaya sebagai seorang pendidik..aku tidak pernah termimpi untuk menjadi pendidik..menjadi pendidik anak bangsa yang penuh dengan cabaran...tapi Alhamdulillah genap tanggal 16 Januari 2013 genap 4 tahun aku mencipta kerjaya di sini, di bumi bersejarah ini..

sangat sekejap masa itu berlalu pergi...sangat pantas!!!di sini tahun ke-4 aku berada di sini aku bakal merubah hidup aku...merubah segalanya...dengan harapan segala tohmahan dan segala kekusutan akan terlerai..semoga aku bahagia di sini untuk selamanya...dan semoga jodoh yang ke-2 ini bakal membuatkan menjjadi insan yang lebih tabah dalam mengharungi kehidupan fasa ke-2 nanti..

4 Tahun aku di sini mencipta kerjaya demi masa depan aku....4 tahun aku di sini membawa diri+hati yang lara..dan setelah 6 tahun aku ''membujang" akhirnya tahun 2013 aku menamatkan segalanya....mungkin 6 tahun tu dah cukup untuk aku meleraikan segalanya.....banyak pengalaman hidup yang buat aku lebih tabah..

Semoga kebahagiaan yang aku carik selama ini ada di sini....di bumi bersejarah bumi SELANDAR..insyaAllah ^___________________^

No comments: