Wednesday, September 28, 2011

~~sTaTus~~

Sabar itu Cahaya...sabar itu kekuatan..sabar itu iman....sabar selagi boleh bersabar...........~~

Hurmm...petang-petang yang ngantok ni terpanggil lak untuk menulis...menulis tentang kehidupan. Kehidupan di dunia yang penuh dengan cabaran & dugaan. Kadang-kadang orang tak tahu ape yang sedang kita lalui. Kadang-kadang orang tak tahu ape yang kita rasai. Dan kadang-kadang kita tak tahu ape yang orang judge pasal diri kita. Betul tak??

STATUS = status ni byk sgt maksud..tapi biase maksud yang paling orang faham ialah status pasal diri...kadang-kadang pasal STATUS ni gaklah yang buat aku takot.takot nak face masa hadapan....dulu STATUS = bujang...lepas tu STATUS = berkahwin..lepas kawin STATUS bertukar lak = **ms.J.....** ((oppsss!!sesentap seh!!)) lepas tu STATUS bertukar balik jd = bujang...mmg heaven bila dah bujang balik. Tapi biase lah..bujang pon bujang yang **BERSTATUS**..mmg byk sgt cabarannya..macam2..sampai naek fed-up nak teruskan life nie.. Tapi kenapa pasal STATUS nie selalu orang salah tafsirkan..entah!!

Kadang-kadang sedih gak..aku taknak STATUS yang pernah ada dan pernah aku pegang tuh!!sumpah tak suke!! tapi itulah dinamakan kehidupan~~kadang-kadang kita tak jangka apa yang akan berlaku, apa yang akan terjadi..kita hanya merancang. Tapi Tuhan yang menentukan segalanya..sedih tu toksah cte lah..memang sangat2 sedih bila pikir balik..aku redha dengan apa yang berlaku...

Disebabkan STATUS tu gaklah aku jd mcm sekarang kot!!Alhamdulillah, kekuatan itu datang dari semua kedukaan...duka yang orang tak pernah tau..disebalik kegembiraan sekarang, terselit kedukaan..sedih!!!sangat2 sedih..((alamak tetibe air mata ini jatuh)) =,=

Tapi sekarang STATUS aku dah bertukar...ALhamdulillah, semoga apa yang aku impikan akan menjadi kenyataan..TERIMA KASIH kepada insan yang sudi terima diri ini seadanya..kaulah insan bertuah yang Tuhan temukan untuk diriku...aku insan biase yang punyai hati & perasaan. Hiasilah sisa-sisa hidupku dengan kebahagiaan..sebab itulah impian aku selama ini..mencari sinar kebahagiaan yang abadi~~~AMin..

No comments: