Sunday, July 24, 2011

dan bila esok........


dan bila esok..
andai dapat ku undur putaran dunia,
aku taknak jd mcm nie..
aku taknak kehidupan yang mcm nie..

dan bila esok...
aku dapat apa yang aku impikan..
apa yang aku harapkan...
kan sangat seronok kehidupan ini...
betullah kata orang...
Tuhan akan menguji hambanya...
selagi kita kuat dgn ujian itu...
pasti akan terus diuji...
dan terus diuji...
sehingga bila???
sehingga bila2....

Tuhan tu turunkan hujan kepada kita..
sebab dia akan berikan pelangi...
pelangi akan muncul selepas hujan..
kenapa tidak muncul sebelum hujan???
sebab pelangi itu sangat indah!!!
indah pada yang tau erti keindahan...
hidup juga tak selalunya indah...
tapi yang indah tetap hidup dlm kenangan...
aku taknak ingat kenangan yang pahit...
pahit itu sakit!!!pahit itu masam!!

kanapa dalam kehidupan perlu ada kepahitan???
sebab kepahitan itulah rencah kehidupan!!!
hidup umpama pelayaran..
yang pasti suatu hari pasti akan karam....

aku perlukan sokongan..
aku perlukan kekuatan...
aku perlukan dorongan...
aku perlukan kamu!!!
kamu dan kamu!!!

aku kehilangan punca..
aku kehilangan kekuatan..
aku kehilangan semangat..
aku kehilangan segalanya...
aku kehilangan kamu!!!

walau aku kehilangan segalanya..
tapi aku tetap ada DIA...
DIA yang SATU...
DIA yang memberi aku kekuatan..
memberikan aku kesusahan..
dan DIA juga yg memberikan aku kesenangan..
thanks god....
insyaALLAh ada jalan untuk masalah itu...
berjalan selagi ada jalan......
walau ia sepi..aku tetap akan berjalan
dan terus berjalan..........

dan bila esok...
semoga aku diberikan kekuatan..........

1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik